Konieczna rozbudowa Modlina | Bilety lotnicze Ryanair

Konieczna rozbudowa Modlina

Written by . Posted at 1:14 pm on August 25th, 2015

Z Warsaw Modlin Airport, czyli podwarszawskiego lotniska cywilnego w Nowym Dworze Mazowieckim, dopiero co wystartował pierwszy samolot (2012r.), a już trzeba je rozbudowywać. Port lotniczy, który jest tańszym i mniejszym odpowiednikiem Okęcia skrojony został na 3 mln pasażerów, jeśli jednak obecne tempo rozwoju będzie się utrzymywać, już wkrótce dotychczasowa przepustowość okaże się za mała.

Warsaw Modlin Airport

Stąd też plany spółki zarządzającej lotniskiem, dotyczące powiększenia istniejącego terminala pasażerskiego. Rozbudowa ma się zakończyć w 2018 roku i obejmie 8 modułów, które powiększą część ogólnodostępną obecnego terminalu. Podany termin to tylko wstępne założenia, szczegóły będą znane dopiero, gdy zakończy się etap projektowania i przetarg na generalnego wykonawcę. Wtedy też znany będzie koszt całej inwestycji.

Przy projektowaniu lotniska w Modlinie chyba nie spodziewano się, że stanie się ono tak popularne w regionie. Plany zakładały, że z portu lotniczego rocznie korzystać będzie maksymalnie 3,5 mln pasażerów. W 2014r lotnisko już osiągnęło wynik 2,5 mln podróżnych, jak widać zasadność rozbudowy jest duża.

Ważne są jednak faktyczne dane szczególnie za bieżący rok, bowiem nie sztuką jest postawić nowy terminal, lecz utrzymać go i zapełnić pasażerami. Niejedno polskie lotnisko coś o tym wie. Tym bardziej, jeśli źródłem finansowania będą kredyty, które trzeba spłacić, oczywiście część pieniędzy pochodzić będzie z samorządu oraz środków własnych spółki.

Terminal w Modlinie zbudowany został z modułów, rozbudowa oznaczałaby dołożenie po cztery moduły z każdej strony budynku. Dlatego przedstawiciele lotniska liczą, że pracę nie potrwają zbyt długo, a już na pewno nie zaburzą codziennej pracy portu lotniczego. Dzięki dodatkowym modułom powiększy się przestrzeń na sklepy, restauracje, biura podróży (to one przynoszą lotnisku dodatkowe przychody, szacuje się, że nawet połowę, dochodzą do tego również przychody z działalności pozalotniczej parkingów). Zwiększy się również powierzchnia strefa przylotów Non Schengen i rozwiąże się problem z tłumem oczekującym na kontrolę graniczną. Oczywiście dodatkowe metry zyska także hala odlotów, dzięki czemu zaaranżowany zostanie salonik dla pasażerów biznesowych.

Zarządca portu lotniczego w Modlinie przyznaje także, że pojawiły się rozmowy na temat wybudowania całkowicie nowej hali odlotów non-Schengen po zachodniej stronie terminala. Wówczas układ stref od zachodu wyglądałby następująco: odloty non-Schengen, przyloty, odloty Schengen.

Póki jednak trzeba działać na tym co jest, prezes spółki zarządzające lotniskiem przedstawia listę usprawnień, które pojawią się w najbliższym czasie. Po pierwsze pojawi się piąta linia kontroli bezpieczeństwa, a niewykluczone, że będzie szósta. Po drugie dodane zostaną stanowiska do kontroli paszportowej, które pozwolą skrócić czas oczekiwania do 15-17 minut. Już teraz średni czas obsługi jest krótszy niż w innych europejskich portach, gdzie działają tanie linie lotnicze.

Warsaw Modlin Airport

Post a comment.

Spam protection by WP Captcha-Free

Links

Stay in touch

 
X